تبلیغات
همکاری در فروش فایل-fileyar.ir - کتاب- اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان-
 
همکاری در فروش فایل-fileyar.ir
فایل یار-همکاری در فروش فایل و ارائه فروشگاه فایل رایگان
                                                        
درباره وبلاگ

بسمه تعالی

با سلام

فایل یار، یک مرجع بزرگ برای دریافت فایل های قابل دانلود همچون مقاله، تحقیق، پایان نامه، گزارش ها، طرح توجیحی، قالب وبسایت، نقشه و ... است. می توانید با جستجو در سایت فایل مورد نظر خود را دریافت کنید.

همچنین فایل یار یک مرکز کار آفرینی است برای کسانی که فایل های ارزشمندی دارند و می خواهند کسب درآمد کنند.

سیستم همکاری در فروش فایل یار با هدف درآمدزایی برای دانش آموزان، دانشجویان، محققان و همچنین بستر سازی برای کسب درآمد بانوان عزیز تحصیل کرده، کار خود را در اردیبهشت 94 شروع کرده است.

سایتی که در آن حضور دارید با پیشنهاد کاربران سایت بخش های مختلف نیز به آن اضافه می شود.

سیستم همکاری در فروش فایل فایل یار سیستم همکاری در فروش فایلی ست که به پنج روش می توانید کسب درآمد کنید.



ثبت نام در فایل یار رایگان می باشد.



ثبت نام در فایل یار دو مرحله ای ست. شما براحتی می توانید بعنوان بازاریاب در سایت ثبت نام کرده و فعالیت خود را شروع کنید. اما برای ارسال فایل هایتان باید وارد بخش پروفایل تان شده و پروفایل خود را تکمیل نمایید. مدارک لازم برای فروش فایل؛ کد ملی، کدپستی، شماره تلفن و آدرس محل سکونت می باشد. این موارد برای جلوگیری از نشر آثار و نوشته های عزیزانی ست که تمایل و رضایتی به نشر و فروش آثار خود ندارند. البته چنین افرادی انگشت شمارند ولی حتی یک اثر هم نباید بدون رضایت صاحب اثر درفایل یار منتشر شود. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد مطمئنن سایت از صاحب اثر حمایت خواهد کرد.



انتشار آثار دیگران بدون اجازه صاحب اثر کاری غیر اخلاقیست و سایت فایل یار به قانون کپی رایت متعهد می باشد و در صورت گزارش و انجام تخلف حساب متخلف مسدود خواهد شد و مدارک لازم برای پیگیری در اختیار صاحب اثر قرار داده خواهد شد
مدیر وبلاگ : فایل یار
نویسندگان
نظرسنجی
ایا با سیستم همکاری در فروش فایل یار اشنا هستید؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

کتاب- اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان-

  • کتاب- اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان-
    کتاب- اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان- دسته: جزوه
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 260 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 155

    این کتاب درمورد اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان در 155 صفحه و در قالب ورد می باشد

    قیمت فایل فقط 7,000 تومان

    خرید

    اصطلاح اختلال یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش‌آموزانی برخاسته‌است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می‌شوند و در عین حال درچهارچوب سنی کودکان استثنایی نمی‌گنجند. ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزن‌شان حاکی از بهنجار بودن آنان است. هوش انها کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط بر قرار می‌کنند. درخانه نیز یاری‌های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند. لیکن توانایی لازم برای به جریان اندازی اطلاعات برای بیان کردن و به ویژه نوشتن را ندارند. پس با توجه به مشخصات کلی این دانش‌آموزان، می‌توان آن‌ها را در گروه جدیدی به نام دانش آموزان اختلال یادگیری قرار داد و گفت این دانش آموزان در یک یا چند فرایند روانی که به درک کردن با استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود، اختلال دارند که این اختلال می‌تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود.

    این اصطلاح شرایطی چون معلولیت‌های ادراکی، آسیب دیدگی‌های مغزی، نقص جزئی در کار مغز، و خوانش‌پریشی را در بر می‌گیرد. این تعریف آن دسته از دانش آموزان را که به دلیل معلولیت‌های دیداری، شنیداری یا حرکتی، همچنین عقب ماندگی ذهنی یا محرومیت‌های محیطی، فرهنگی یا اقتصادی به مشکلات یادگیری دچار شده‌اند، شامل نمی‌شود.

    ناتوانی‌های یادگیری با اصطلاح‌هایی چون خواندن جبرانی یا دیرآموزی مترادف نیست. این تعریف به طور ویژه از کودکان و نوجوانانی یاد می‌کند که به شدت دچار ناتوانی‌های یادگیری بخصوصی هستند. دانش آموزان مبتلا به این مشکل نیازمند آموزش ویژه‌ای هستند که بنا بر نظر امز باید با تمرینهای مخصوص، غیر معمول و با کیفیتی غیر عادی سر و کار داشته باشند این امر جدا از شیوه‌های آموزشی و منظمی است که اکثر کودکان از آن استفاده می‌کنند. وظیفهٔ کارشناسان در این زمینه این است که عهده دار جبران ناتوانی یادگیری به خصوص کودک به صورت آموزش انفرادی یاگروههای کوچک باشند.

    عوامل بروز اختلالات یادگیری[ویرایش]

    ثابت شده‌است که علل بروز ناتوانی‌های یادگیری نسبتاً مبهم است برخی از مشکلات کنونی دربارهٔ مفهوم ناتوانی‌های یادگیری بازتابی است از ناتوانی ما در اشارهٔ دقیق به علل بروز ناتوانی‌های یادگیری که شاهدش هستیم. روشن است که آگاهانه یا ناآگاهانه مسئله علل بروز ناتوانی‌های یادگیری را به فراموشی و بی توجهی می‌سپاریم بر حسب درک ما از ناتوانی‌های یادگیری و نگرش اولیه حرفه‌ای ما (پزشکی، روان شناسی، تعلیم و تربیتی) نسبت به ناتوانی‌های یادگیری ممکن است ما به علل خاصی توجه پیدا کنیم تا آن که به رابطهٔ علّی دشواری بپردازیم.

    اما تجربهٔ گذشته و عمل کنونی به ما ثابت می‌کند که ناتوانی‌های یادگیری مفهومی چندرشته‌ای است و پیوند میان کارشناسان رشته‌های گوناگون در این امر باید برقرار باشد.

    الف) عوامل آموزشی

    ۱- تدریس ناکافی و ناصحیح به کودکان

    ۲- عدم فراگیری معلم از مهارت‌های لازم جهت تدریس درسهای پایه در مدارس

    ۳- توقعات بیش از اندازه بالا یا بسیار پایین معلمان

    ۴- برنامه ریزی و طرح برنامهٔ آموزشی ضعیف

    ۵- عدم فعالیتهای برانگیزنده

    ۶- تدریس عملی نادرست

    ۷- عدم آموزش مهارت‌های اجتماعی، یادگیری و حرکتی و جسمی و عدم پرداختن به یادگیری‌های زبان شفاهی

    ۸- استفاده نادرست از روشها و مداد و برنامه درسی

    ب) عوامل محیطی

    عوامل محیطی بسیاری وجود د دارد که می‌تواند به پیچیدگی ناتوانی‌های یادگیری بیفزاید و حتی شاید سبب ساز آن باشد. - تغذیه، بهداشت، تندرستی

    انگیزش ضعیف توجه ناکافی و ضعف در انجام کار بر اثر گرسنگی و وجود رنگ‌ها و مزه‌های مصنوعی در غذاها طبق نظر فاین گولد روی تحرک بیش از حد کودک مؤثر است.

    سرماخوردگی مزمن، مشکلات تنفسی، آلرژیها و … در ناتوانی یادگیری کودک مؤثر است.

    سقوط، آسیب دیدگی مغزی، ضربه وارد به سر و … در ناتوانی یادگیری مؤثر است.

    - تحریک حسی

    کودک در حال رشد نیازمند درون دادهای حسی است تا درباره محیط و خود و هر دو بیاموزد یعنی کودک به تجربه‌هایی نیاز دارد تا بیاموزد که چگونه بیاموزد.

    - تحریک زبانی

    زبان به واسطهٔ نقشش در تفکر و یادگیری سایر مهارتها در محیط زندگی کودک جایگاه ویژه‌ای دارد و ممکن است ناتوانی کودک از نبود مدل‌های درست در اوایل رشد وی سرچشمه گرفته باشد.

    - رشد اجتماعی و عاطفی

    بسیاری از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری مضطرب، نامطمئن و بی اختیار و سرکش هستند که ممکن است این رفتارها با فقدان امنیت طبیعی، ثبات محبت و گرمی و پذیرش در منزل و محیط مدرسه پیوند داشته باشد.

    ج) عوامل روانی

    امکان دارد کودکان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری در عملکردهای روانی پایه چون ادراک، حافظه و شکل درون به مفاهیم اختلال داشته باشند. د- عوامل فیزیولوژیکی

    بسیاری از متخصصان بر این باورند که علل اساسی و عمده ناتوانی‌های یادگیری آسیب دیدگی مغزی، شدید یا جزیی و صدمه وارده به دستگاه عصبی و مرکزی است.

    ه- عوامل ژنتیکی

    شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ناتوانی‌های یادگیری احتمالاً در برخی خانواده‌ها بیش از دیگران دیده می‌شود در واقع عوامل ژنتیکی در شمار وسیعی از ناتوانی‌های یادگیری نقش دارد.

    ز – عوامل بیوشیمیایی

    اختلال‌های گوناگون متابولیکی در حکم عواملی هستند که موجب ناتوانی‌های یادگیری می‌شوند مثل هایپوگلیسمی، کم کاری تیروئید و …

    و- عوامل پیش، هنگام و بعد از تولد

    ژ- تاخیر رشد

    بندر، دهریش، جانسکی، لانگ فود … اظهار می‌دارند که عدم ظهور علائم رشد برخی از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ممکن است از تاخیر رشد برخی اجزای دستگاه عصبی مرکزی سرچشمه گرفته باشد که این گونه کودکان پس از بزرگتر شدن بر این مشکلات غلبه می‌کنند.

    چ- نقص جزیی در کار مغز

    به نظر می‌آید هر گونه نتیجه گیری دربارهٔ حیاتی بودن آسیب دیدگی مغزی در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری در بهترین شرایط فقط جنبه تجربی و آزمایشی دارد.

    • نظریه‌های کارکردگرایی
    • نظریه‌های تداعی‌گرایی
    • نظریه‌های شناختی
    • نظریه‌های نوروفیزیولوژیک
    • نظریه‌های تکاملی
    • شعبانی، حسن،مهارت‌های آموزشی و پرورشی (روش‌ها و فنون تدریس)، سازمان سمت، ۱۳۷۱.
    • هیلگارد، ارنست روپیکوت. زمینهٔ روان‌شناسی. ترجمهٔ حسن رفیعی. چاپ سوم. تهران: ارجمند، ۱۳۶۲. ۴۴۸.
    • هرگنهان، السون. نظریه‌های یادگیری. ترجمهٔ علی اکبر سیف. ویرایش ششم. چاپ ششم. تهران: نشر دوران، ۱۳۸۲. ۱۷-۱۸. شابک۹۶۴-۶۲۲۱-۶۴-۵.
    • اچ ایلوارد، الیزابت – ار براون، فرانک ترجمه برادری، رضا، تشخیص و ساماندهی ناتوانی‌های یادگیری، ناشر، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، چاپ اول، زمستان ۷۷.
    • تبریزی، مصطفی، درمان اختلالات خواندن، انتشارات گفتمان خلاق، چاپ اروین، چاپ اول ۱۳۸۰.
    • دلاکاتو، کارل، ترجمه سرحدی زاده، فاطمه، اختلال خواندن، چاپخانه پرتو، تهران چاپ اول ۱۳۶۸.
    • فریار، اکبر، رخشان، فریدون، ناتوانی‌های یادگیری.
    • کرک، ساموئل، چالفانت، جیمز ترجمه: رونقی، سیمین، خانجانی، زینب، وثوقی رهبری، مهین، ناشر: سازمان آ. پ استثنایی، چاپ اول زمستان ۷۷.

    عوامل بروز اختلالات یادگیری[ویرایش]

    ثابت شده‌است که علل بروز ناتوانی‌های یادگیری نسبتاً مبهم است برخی از مشکلات کنونی دربارهٔ مفهوم ناتوانی‌های یادگیری بازتابی است از ناتوانی ما در اشارهٔ دقیق به علل بروز ناتوانی‌های یادگیری که شاهدش هستیم. روشن است که آگاهانه یا ناآگاهانه مسئله علل بروز ناتوانی‌های یادگیری را به فراموشی و بی توجهی می‌سپاریم بر حسب درک ما از ناتوانی‌های یادگیری و نگرش اولیه حرفه‌ای ما (پزشکی، روان شناسی، تعلیم و تربیتی) نسبت به ناتوانی‌های یادگیری ممکن است ما به علل خاصی توجه پیدا کنیم تا آن که به رابطهٔ علّی دشواری بپردازیم.

    اما تجربهٔ گذشته و عمل کنونی به ما ثابت می‌کند که ناتوانی‌های یادگیری مفهومی چندرشته‌ای است و پیوند میان کارشناسان رشته‌های گوناگون در این امر باید برقرار باشد.

    الف) عوامل آموزشی

    ۱- تدریس ناکافی و ناصحیح به کودکان

    ۲- عدم فراگیری معلم از مهارت‌های لازم جهت تدریس درسهای پایه در مدارس

    ۳- توقعات بیش از اندازه بالا یا بسیار پایین معلمان

    ۴- برنامه ریزی و طرح برنامهٔ آموزشی ضعیف

    ۵- عدم فعالیتهای برانگیزنده

    ۶- تدریس عملی نادرست

    ۷- عدم آموزش مهارت‌های اجتماعی، یادگیری و حرکتی و جسمی و عدم پرداختن به یادگیری‌های زبان شفاهی

    ۸- استفاده نادرست از روشها و مداد و برنامه درسی

    ب) عوامل محیطی

    عوامل محیطی بسیاری وجود د دارد که می‌تواند به پیچیدگی ناتوانی‌های یادگیری بیفزاید و حتی شاید سبب ساز آن باشد. - تغذیه، بهداشت، تندرستی

    انگیزش ضعیف توجه ناکافی و ضعف در انجام کار بر اثر گرسنگی و وجود رنگ‌ها و مزه‌های مصنوعی در غذاها طبق نظر فاین گولد روی تحرک بیش از حد کودک مؤثر است.

    سرماخوردگی مزمن، مشکلات تنفسی، آلرژیها و … در ناتوانی یادگیری کودک مؤثر است.

    سقوط، آسیب دیدگی مغزی، ضربه وارد به سر و … در ناتوانی یادگیری مؤثر است.

    - تحریک حسی

    کودک در حال رشد نیازمند درون دادهای حسی است تا درباره محیط و خود و هر دو بیاموزد یعنی کودک به تجربه‌هایی نیاز دارد تا بیاموزد که چگونه بیاموزد.

    - تحریک زبانی

    زبان به واسطهٔ نقشش در تفکر و یادگیری سایر مهارتها در محیط زندگی کودک جایگاه ویژه‌ای دارد و ممکن است ناتوانی کودک از نبود مدل‌های درست در اوایل رشد وی سرچشمه گرفته باشد.

    - رشد اجتماعی و عاطفی

    بسیاری از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری مضطرب، نامطمئن و بی اختیار و سرکش هستند که ممکن است این رفتارها با فقدان امنیت طبیعی، ثبات محبت و گرمی و پذیرش در منزل و محیط مدرسه پیوند داشته باشد.

    ج) عوامل روانی

    امکان دارد کودکان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری در عملکردهای روانی پایه چون ادراک، حافظه و شکل درون به مفاهیم اختلال داشته باشند. د- عوامل فیزیولوژیکی

    بسیاری از متخصصان بر این باورند که علل اساسی و عمده ناتوانی‌های یادگیری آسیب دیدگی مغزی، شدید یا جزیی و صدمه وارده به دستگاه عصبی و مرکزی است.

    ه- عوامل ژنتیکی

    شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ناتوانی‌های یادگیری احتمالاً در برخی خانواده‌ها بیش از دیگران دیده می‌شود در واقع عوامل ژنتیکی در شمار وسیعی از ناتوانی‌های یادگیری نقش دارد.

    ز – عوامل بیوشیمیایی

    اختلال‌های گوناگون متابولیکی در حکم عواملی هستند که موجب ناتوانی‌های یادگیری می‌شوند مثل هایپوگلیسمی، کم کاری تیروئید و …

    و- عوامل پیش، هنگام و بعد از تولد

    ژ- تاخیر رشد

    بندر، دهریش، جانسکی، لانگ فود … اظهار می‌دارند که عدم ظهور علائم رشد برخی از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ممکن است از تاخیر رشد برخی اجزای دستگاه عصبی مرکزی سرچشمه گرفته باشد که این گونه کودکان پس از بزرگتر شدن بر این مشکلات غلبه می‌کنند.

    چ- نقص جزیی در کار مغز

    به نظر می‌آید هر گونه نتیجه گیری دربارهٔ حیاتی بودن آسیب دیدگی مغزی در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری در بهترین شرایط فقط جنبه تجربی و آزمایشی دارد.

    • نظریه‌های کارکردگرایی
    • نظریه‌های تداعی‌گرایی
    • نظریه‌های شناختی
    • نظریه‌های نوروفیزیولوژیک
    • نظریه‌های تکاملی

    اچ ایلوارد، الیزابت – ار براون، فرانک ترجمه برادری، رضا، تشخیص و ساماندهی ناتوانی‌های یادگیری،

    قیمت فایل فقط 7,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان،اختلالات روانشناسی،اختلال کودکار،اختلالات نوجوانان،اختلالات روانپزشکی،روانشناسی کودکان،کتاب روانشناسی،انواع اختلالات





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 16 مرداد 1396 08:00 ب.ظ
I will immediately snatch your rss feed as I can't find
your email subscription hyperlink or newsletter service.
Do you've any? Please allow me recognise so that I may just subscribe.
Thanks.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
محبوب کن - فیس نما